De Koninginnelaan is voorzien van ‘BIG BIJOUX’ aankleding; een concept dat begin dit jaar is ontwikkeld om de heropening van Paleis Het Loo te vieren en zichtbaar te maken in de stad. De bomen in de winkelstraat zijn omwikkeld met gouden sieraden en de ruiten van diverse ondernemers voorzien van raamstickers.
Ter ere van het koninklijk jaar in Apeldoorn, rondom de heropening van Paleis Het Loo, is de stad dit jaar versierd met BIG BIJOUX op bomen, grote gebouwen en ruiten. Centrummanager Marco Bod vertelt: ,,De heropening van het paleis was het startsein voor het koninklijk jaar van Apeldoorn en de Veluwe, waarbij het koninklijke DNA van de stad zichtbaar en voelbaar wordt gemaakt. Paleis Het Loo viert het feest, als stad hangen wij de slingers op. In het centrum, stad én in het buitengebied.’’
Diezelfde dag werden in samenwerking met het netwerk van Apeldoorn Partners ook een aantal toeristische ondernemers en winkeliers in de dorpen voorzien van grote raamstickers. Het concept BIG BIJOUX is bedacht en ontwikkeld door Studio VollaersZwart. Zij zijn hiervoor in opdracht van Gemeente Apeldoorn gevraagd door Apeldoorn Partners, verantwoordelijk voor onder andere de citymarketing van Apeldoorn. Het bureau liet zich tijdens het ontwerpproces inspireren door de barokke vormen in de tuinen van Paleis Het Loo. Deze vormen van de paleistuinen zijn terug te zien in verschillende uitingen binnen het BIG BIJOUX concept.
Al eerder werden talloze ruiten van winkels, cafés en restaurants in de binnenstad en grote gebouwen zoals het stadhuis, het Raadhuis en Winkelcentrum Oranjerie voorzien van de gouden sieraden. Tijdens de heropening van Paleis Het Loo werden de 210 bomen aan de Loolaan gehuld in de gouden boomsieraden. De versierselen blijven nog dit jaar én volgend jaar – tot de ondergrondse uitbreiding van Paleis Het Loo opent – zichtbaar in Apeldoorn.